Περιεχόμενα Ροζ Βιβλίου - Sxoleio & Goneis
15564
page-template-default,page,page-id-15564,bridge-core-3.0.1,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.7,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,vss_responsive_adv,vss_width_768,transparent_content,qode-theme-ver-28.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.11.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-7
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Οικογένεια: Βάση ανάπτυξης και ολοκλήρωσης της προσωπικότητας των παιδιών

Η θέση μας στην οικογένεια – Η δημιουργία θετικού περιβάλλοντος
Ο οικογενειακός αστερισμός του παιδιού
Οι προσδοκίες μας
Οικογενειακές συγκεντρώσεις
Χαρτζιλίκι – Μαθαίνουμε τα παιδιά πώς να διαχειρίζονται τα χρήματα
Η ανάπτυξη της ηθικότητας
Τσακωμοί και καβγάδες ανάμεσα στα αδέρφια – Ο ρόλος των γονέων
Αγόρια και κορίτσια
Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
Κακοποίηση-παραμέληση παιδιών
Απώλεια αγαπημένων προσώπων
Οι πολλαπλοί ρόλοι και οι συγκρούσεις
Να τους εξασφαλίζουμε ελεύθερο χρόνο
Διαδίκτυο
Διάσπαση οικογένειας
Μονογονεϊκές οικογένειες

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Διαπαιδαγώγηση: Προετοιμάζοντας το έδαφος

Πώς θα γίνουμε καλύτεροι γονείς
Να καλλιεργούμε τη συναισθηματική μας νοημοσύνη
Να παραμένουμε πιστοί στους στόχους που βάζουμε
Να διατηρούμε καλές σχέσεις με το παιδί
Να επικοινωνούμε ουσιαστικά με το παιδί μας
Να είμαστε αξιόπιστοι και συνεπείς
Να αποδεχόμαστε το παιδί μας δίχως όρους
Να είμαστε προσεκτικοί γονείς
Να μαθαίνουμε από τα λάθη μας
Να αγαπάμε τα παιδιά μας χωρίς ανταλλάγματα
Να επιβραβεύουμε την προσπάθεια και τα επιτεύγματα του παιδιού μας
Να ενθαρρύνουμε το παιδί μας
Να γινόμαστε εμπνευστές
Να θέτουμε όρια και να βάζουμε κανόνες
Προσδιορίζουμε τις αδιαπραγμάτευτες αρχές μας
Παράβαση κανόνων και ορίων –Τιμωρία-Ανταμοιβή-Επεξήγηση
Να περνάμε ποιοτικό χρόνο με το παιδί μας
Να σεβόμαστε το παιδί μας
Η αγάπη είναι η βάση του οικοδομήματος

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Nηπιαγωγείο

Πώς γίνεται η ενημέρωση των γονέων για το νηπιαγωγείο
Πώς βοηθάμε εμείς οι γονείς τα παιδιά μας να μπουν στο πρώτο σχολείο ζωής που είναι το νηπιαγωγείο;

Πώς περνά η μέρα στο νηπιαγωγείο
Ολοήμερο νηπιαγωγείο
Τι προσφέρει το νηπιαγωγείο στο παιδί;
Πώς γίνεται αυτό; Με το παιχνίδι
Είδη παιχνιδιών
Γονείς, παιδί και παιχνίδι
Συνεργασία μεταξύ νηπιαγωγείου και οικογένειας
Συμμετοχή των γονέων στην υγιεινή των παιδιών που φοιτούν στο νηπιαγωγείο
Πώς προετοιμάζει το νηπιαγωγείο τα παιδιά για την είσοδό τους στο δημοτικό σχολείο;
Πώς συμβάλλουν οι γονείς στην ομαλή μετάβαση του παιδιού στο δημοτικό;

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
Δημοτικό σχολείο

Οι πρώτες εντυπώσεις Το δημοτικό σχολείο ξεκινά
Ο νέος μαθητής του δημοτικού σχολείου
Πώς οι γονείς μπορούν να έρθουν πιο κοντά στο σχολείο
Η πρώτη επαφή των γονέων με το σχολείο
Συνεργασία, η μαγική λέξη
Πώς περνάμε θετικά μηνύματα στο παιδί για τη σπουδαιότητα του σχολείου
Τι είναι η μάθηση και πώς γίνεται;
Για ποιο λόγο μαθαίνει το παιδί;

Τι δυσκολεύει τη μάθηση;
Ακολουθώντας τους κανόνες της σχολικής ζωής
Η καθημερινότητα στην πράξη: Πώς περνάει η μέρα στο δημοτικό;
Συνδυάζοντας υποχρεώσεις και ανάγκες
Η δουλειά του μαθητή είναι σκληρή…
Η οργάνωση της μελέτης στο σπίτι
Πότε και κάτω από ποιες συνθήκες πρέπει να γίνεται το διάβασμα;
Πότε και πώς εμποδίζουμε τη σωστή μελέτη του παιδιού;
Ποια είναι η καλύτερη μέθοδος;
Πώς καταλαβαίνουμε ότι το παιδί έχει δημιουργική σκέψη;
Ανάπτυξη της μνήμης και μνημονικές τεχνικές
Μνημονικές τεχνικές και στρατηγικές στην πράξη
α. Τεχνικές για την απομνημόνευση των θεωρητικών μαθημάτων (π.χ. Ιστορία, Θρησκευτικά)
β. Τεχνικές για την εκμάθηση της ορθογραφίας
γ. Τεχνικές για την εκμάθηση της προπαίδειας
Ιδέες για εξάσκηση

Bοήθεια στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού
Ο Πληροφορικός Γραμματισμός στο δημοτικό (Η/Υ)
Η βαθμολογία και η αξιολόγηση στο δημοτικό σχολείο
Σχέση γονέων και εκπαιδευτικών

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών της προσχολικής και της σχολικής ηλικίας

Παιδικές φιλίες – Ομάδες συνομηλίκων
Ποια είναι η πιο ενδεδειγμένη συμπεριφορά από την πλευρά των γονέων;

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
Καλοκαιρινές διακοπές

Παιδικές φιλίες – Ομάδες συνομηλίκων

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7
Μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο

Παράγοντες που επηρεάζουν τη μετάβαση
Η στάση των γονιών

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
Δυσκολίες προσαρμογής στο σχολείο

Πότε μια προβληματική συμπεριφορά είναι σοβαρή
Ψυχικές διαταραχές και διαταραχές συμπεριφοράς
Νοητική υστέρηση
Τι είναι νοημοσύνη;
Η νοημοσύνη και η μέτρησή της
Νοημοσύνη, κληρονομικότητα και περιβάλλον
Ανάπτυξη της νοημοσύνης και ηλικία
Εκπαίδευση των παιδιών με νοητική υστέρηση
Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς

Α. Διαταραχές της ψυχολογικής ανάπτυξης

α. Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές της ομιλίας και της γλώσσας (του λόγου)
β. Ειδική διαταραχή της άρθρωσης
1. Φωνητική διαταραχή
2. Τραυλισμός
γ. Διαταραχή στην έκφραση της γλώσσας (του λόγου)
δ. Αντιληπτική διαταραχή της γλώσσας (του λόγου)

Β. Μαθησιακές δυσκολίες – Eιδικές αναπτυξιακές διαταραχές των σχολικών ικανοτήτων

α. Ειδική διαταραχή της ανάγνωσης (αναπτυξιακή δυσλεξία)
β. Ειδική διαταραχή του συλλαβισμού
γ. Διαταραχή της γραπτής έκφρασης (δυσορθογραφία, δυσγραφία)
δ. Ειδική διαταραχή των αριθμητικών ικανοτήτων (δυσαριθμησία)
ε. Μεικτή διαταραχή των σχολικών ικανοτήτων
στ. Ειδική αναπτυξιακή διαταραχή της κινητικής λειτουργίας
ζ. Μεικτές ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές
η. Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
θ. Αυτισμός της παιδικής ηλικίας
Ο ρόλος της οικογένειας στην αντιμετώπιση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

Γ. Διαταραχές της συμπεριφοράς και του συναισθήματος

α. Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
Διάγνωση της ΔΕΠ-Υ
Αιτίες της εμφάνισης του συνδρόμου της ΔΕΠ-Υ
1. Γενετικές
2. Νευρολογικές οι οποίες αφορούν την ανάπτυξη και τη λειτουργία του εγκεφάλου
3. Οικογενειακές – Κοινωνικές – Περιβαλλοντικές
Πώς αντιμετωπίζεται η ΔΕΠ-Υ
Tι πρέπει να κάνουν οι γονείς
β. Επιθετική συμπεριφορά
Οικογενειακός παράγοντας
Περιβαλλοντικοί παράγοντες
Τηλεθέαση
Συνομήλικοι
Εκπαίδευση γονέων για την αντιμετώπιση της επιθετικής συμπεριφοράς
Θυματοποίηση-εκφοβισμός (Η άλλη πλευρά)
γ. Σχολική φοβία – Άγχος
δ. Παιδική δειλία, συστολή, ντροπαλότητα, εσωστρέφεια, μοναχικότητα
Ποιοι παράγοντες συντελούν γενικά στη διατήρηση της δειλίας στα παιδιά;
Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς;
Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ)

Βιώματα και ασυνείδητο
Επίλογος
Βιβλιογραφικές αναφορές
Βιογραφικά συγγραφέων