Κεφάλαιο 7. Λύκειο - Sxoleio & Goneis
15989
post-template-default,single,single-post,postid-15989,single-format-standard,bridge-core-3.0.1,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.5.3,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,vss_responsive_adv,vss_width_768,transparent_content,qode-theme-ver-28.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-7

Κεφάλαιο 7. Λύκειο

«Η παιδεία κοσμεί τον πλούτο των πλουσίων και καλύπτει την πενία των φτωχών»
Αριστοτέλης
Μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο
7.1. Μεταβολές που παρατηρούνται στους έφηβους μαθητές κατά τη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο
Είναι γεγονός ότι η μετάβαση από τη μία βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη αποτελεί σημαντική αλλαγή στη ζωή του έφηβου, η οποία παράλληλα επηρεάζει και την υπόλοιπη οικογένεια. Η προετοιμασία για το πέρασμα από το Γυμνάσιο στο Λύκειο αποτελεί κατά βάση υποχρέωση του σχολείου και του οικογενειακού περιβάλλοντος, εφόσον όλοι εμπλέκονται σε αυτήν τη διαδικασία, αναλαμβάνοντας όμως διαφορετικούς…
7.2. Επιλογή τύπου Λυκείου, ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.
Η πρώτη χειροπιαστή πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει ο έφηβος μετά την ολοκλήρωση της Γ΄ Γυμνασίου είναι η απόφαση για τον τύπο του Λυκείου, που θα παρακολουθήσει στη συνέχεια. Η απόφαση αυτή έχει να κάνει με δύο επιλογές, το Γενικό Λύκειο και το Επαγγελματικό Λύκειο. Ο γονιός θα πρέπει να φροντίσει, αφενός ο έφηβος να έχει στη διάθεσή του κάθε δυνατή πληροφορία, που αφορά στους διαφορετικούς τύπους Λυκείου…
7.3. Εξελικτικά οι μεταβολές από την Α΄ στην Β΄ Λυκείου και στην Γ΄ Λυκείου
α. Από την Α΄ στη Β΄ Λυκείου
Ο μαθητής στην Α΄ Λυκείου βιώνει έντονα τα συναισθήματα της προσαρμογής στο νέο σχολείο του, θεωρεί ότι μια σειρά καινούριων αλλαγών περιμένουν για να ταράξουν τα νερά. Αισθάνεται ανασφάλεια για όσα πρόκειται να συμβούν, ακόμη και σχετικά ασήμαντες αλλαγές του προκαλούν πανικό και τον προβληματίζουν. Τον απασχολεί ο τρόπος με…
7.10. Διαχείριση του άγχους των εξετάσεων
 α.  Γενικά
“Άγχω” στα Αρχαία Ελληνικά σημαίνει σφίγγω-πνίγω. Οι έφηβοι σε αυτή την περίοδο της ζωής τους νοιώθουν να «πνίγονται» από την πραγματικότητα των εξετάσεων και τις υποχρεώσεις που αυτή συνεπάγεται. Κατά συνέπεια κατακλύζονται από αρνητικές σκέψεις όπως, «είμαι σίγουρος ότι δεν θα τα καταφέρω», «δεν θα γράψω τους βαθμούς που χρειάζεται για να περάσω», «αν δεν περάσω στο πανεπιστήμιο έχει καταστραφεί το μέλλον μου» και συμπεριφέρονται χωρίς να το καταλαβαίνουν, με τρόπο που πιθανότατα θα τους οδηγήσει στην αποτυχία.
Οι έφηβοι μπαίνοντας…
β.  Πέντε αλήθειες για το άγχος των εξετάσεων
1η.  Οι μαθητές στο σύνολό τους βιώνουν το άγχος των εξετάσεων ακόμη και αν αυτό δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
2η. Το άγχος βιώνεται διαφορετικά από κάθε μαθητή. Έτσι πολλές φορές το άγχος μπορεί…
γ.  Προτάσεις προς τους γονείς για τη διαχείριση του άγχους των παιδιών τους
Το να είστε οι ίδιοι ήρεμοι και σταθεροί εξασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό το κλίμα ηρεμίας στο σπίτι. Μην ξεχνάτε…
δ.  Προτάσεις προς τους υποψήφιους
   ~ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Θέσε ρεαλιστικούς στόχους και ξεκαθάρισε ότι οι εξετάσεις είναι μία από τις συνεχείς δοκιμασίες της ζωής. Μπορεί να πρόκειται για μια δοκιμασία που σε φέρνει πιο κοντά στον στόχο σου, δεν μπορεί όμως να κρίνει την αξία που έχεις ως ξεχωριστή προσωπικότητα. Οργάνωσε…
~ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ
Θα ήταν σκόπιμο να ξεκινήσεις από τις ερωτήσεις- ασκήσεις που γνωρίζεις καλύτερα…
~ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ
Τις περισσότερες φορές και ενώ μία εξεταστική δοκιμασία έχει τελειώσει, ο υποψήφιος κατακλύζεται από αμφιβολίες…