Κεφάλαιο 4: Δημοτικό σχολείο - Sxoleio & Goneis
15814
post-template-default,single,single-post,postid-15814,single-format-standard,bridge-core-3.0.1,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,vss_responsive_adv,vss_width_768,transparent_content,qode-theme-ver-28.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.11.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-7

Κεφάλαιο 4: Δημοτικό σχολείο

Μιλώντας λοιπόν στο παιδί για το Δημοτικό σχολείο πριν ακόμα ξεκινήσει, το βοηθάμε να σχηματίσει την πρώτη εντύπωση και να προετοιμαστεί ψυχολογικά για τις μεγάλες αλλαγές. Πώς όμως το κάνουμε αυτό; Τι θέλουμε πραγματικά να μείνει στο μυαλό του μετά από κάθε συζήτηση; Πώς θα θέλαμε να σκέφτεται για το σχολείο; Το δημοτικό σχολείο φέρνει το παιδί μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα, στον κόσμο της εργασίας, ο οποίος απαιτεί… Αναλογιζόμενοι λοιπόν τα παραπάνω, ο ρόλος μας είναι να βοηθήσουμε το παιδί να προσαρμοστεί όσο το δυνατό καλύτερα. Πώς θα γίνει αυτό; Με το να να βρούμε και να εφαρμόσουμε τρόπους που…

Πώς περνάμε θετικά μηνύματα στο παιδί για τη σπουδαιότητα του δημοτικού σχολείου

Πολλές φορές, χωρίς να το συνειδητοποιούμε, διευκολύνουμε ή δυσκολεύουμε την προσαρμογή και τη φοίτηση του παιδιού μας στο δημοτικό σχολείο με διάφορους τρόπους. Έτσι «περνάμε» κάποια μηνύματα όχι μόνο στα παιδιά αλλά και στους δασκάλους… Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία εμπιστεύονται τους μοναδικούς σημαντικούς ανθρώπους της ζωής τους, δηλαδή τη μητέρα και τον πατέρα, και λιγότερο τα άτομα του κοντινού τους περιβάλλοντος. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό οι γονείς να…

Μνημονικές τεχνικές και στρατηγικές στην πράξη στο δημοτικό 

Είναι διάφορες στρατηγικές μέσω των οποίων οι άνθρωποι επιχειρούν να βελτιώσουν τη λειτουργία της μνήμης σε χωρητικότητα, διάρκεια και ακρίβεια ανάκλησης. Τέτοιες μέθοδοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην πράξη αποτελεσματικά για να βοηθήσουν την οργάνωση της μελέτης των μικρών μαθητών. α. Τεχνικές για την απομνημόνευση των θεωρητικών μαθημάτων (π.χ. Ιστορία, Θρησκευτικά) στο δημοτικό Συνήθως οι μαθητές έρχονται στο σπίτι έχοντας κατά νου περίπου τι λέει το μάθημα, αλλά αδυνατούν να ανακαλέσουν συγκεκριμένες πληροφορίες, όπως και να το παρουσιάσουν οργανωμένα. Τα βήματα που βοηθούν το παιδί να μάθει ευκολότερα το μάθημα είναι τα εξής:… β. Τεχνικές για την εκμάθηση της ορθογραφίας στο δημοτικό  1. Διαβάζει την πρόταση/τις προτάσεις που έχει για ορθογραφία… 2. Τραβά μια γραμμή κάτω από τις λέξεις που το δυσκολεύουν… 3. Τις γράφει… γ. Τεχνικές για την εκμάθηση της προπαίδειας Για να βοηθήσουμε λοιπόν τα παιδιά μας, καλό θα ήταν να εφαρμόσουμε τις παρακάτω απλές συμβουλές:…

Βοήθεια στις μεγαλύτερες τάξεις στο δημοτικό

Με το πέρασμα στις μεγαλύτερες τάξεις, όπως καταλαβαίνουμε, τα μαθήματα γίνονται δυσκολότερα, καθώς τα Μαθηματικά, που έχουν εισαχθεί ήδη από τις προηγούμενες τάξεις, απαιτούν μεγαλύτερη εξάσκηση και ικανότητες επίλυσης σύνθετων προβλημάτων και ασκήσεων. Τα παιδιά πρέπει τώρα να εμπεδώσουν τα κλάσματα, τους δεκαδικούς αριθμούς, τους συμμιγείς αριθμούς, και να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται τι τους ζητά κάθε άσκηση, ποιες είναι οι πράξεις… Πέρα από τα Μαθηματικά, εκείνο το οποίο καλλιεργείται πιο συστηματικά στα παιδιά των τελευταίων τάξεων του δημοτικού είναι η ανάπτυξη της ικανότητας παραγωγής γραπτού λόγου. Πώς μπορούμε εμείς οι γονείς να βάλουμε κάτι παραπάνω σε αυτή την προσπάθεια της ανάπτυξης της δεξιότητας αυτής από το σπίτι;